Walborgs ungar



21:e april visades filmen Walborgs ungar dokumentärfilm, 56 min. 2008
Walborgs ungar är en film om regissören Andja Arnebäcks släkt: "När jag är gravid med mitt första barn och gör ultraljud kommer jag att tänka på tillfälligheten i att jag och mitt barn har fått bli till. Mamma har berättat att de ville tvångs-sterilisera min mormor. Via arkiv och i mötet med mormors bröder,Axel och Knut, undersöker jag vad som egentligen hände när de växte upp i Göteborg." Filmen är finaniserad av SVT Väst, Film i Väst, Svenska Filminstitutet,Konstnärsnämnden,Kommunalförbundet Stretered och Levande Historia i Göteborg. Regi: Andja ArnebäckFoto: Sophia Olsson, Malin KorkeasaloLjud, musik och teckningar: Hanna Östergren Videoanimationer: Marcus JohanssonProducent: Erik Jeppsson En film av produktionsbolaget Mekanix.